fredag 22 maj 2015

Morgonstund har guld i mun...

I onsdags morse började jag jobba klockan 6.
Klockan 6 är okristligt tidigt.
Stiga upp, klä på sig och köra till jobb. Huuu.
Vissa morgnar är dock bättre än andra. Vissa morgnar blir bättre än andra.
Onsdagsmorgonen var bättre än andra. Den var nästan magisk.

Först, nästan hemmavid, en stork invid vägen. Storkar är inte helt ovanliga här hos oss då vi bor nära två storkhägn, men det är ändå speciellt att se dem.


Lite längre fram på vägen mot jobb såg jag denna vackra soluppgång.
Rapsfältet riktigt lyste i soluppgången. Det var så vackert att jag var tvungen att stanna bilen och ta ett kort. Den gula rapsen i morgonljus, dimmorna som svävade över rapsen.

Ett par km närmare jobb stod några hjortar invid vägen.
Vilken morgon!
Underbar!
Jag log hela vägen till jobb, nästan svävade in på jobb.

1 kommentar:

  1. Vid sådana tillfällen är det nästan helt OK att gå upp i ottan. Jag har gjort det ibland för att jag varit tvungen och när det varit magiskt ute har jag tänkt att det här fortsätter jag med. Men är man kvällsmänniska så är man.
    Otroligt vackra bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera