onsdag 24 april 2013

Så där ja! (x3)

#1 Så där ja!
Lilla växthuset är nu på plats.
Vi hittade en hylla som vi tyckte passade perfekt i växthuset. Det gör den också, men den är lite stor för att få in genom dörröppningen, så vi fick "bygga in" den.

#2 Så där ja!
I dag kom leveransen från plantbutiken.se.
36 små plantor var det. De fick komma ner i krukor. Ett litet tag ska de få bo här inne, sen blir det mellanlandning i växthuset innan de ska få sitt slutgiltiga boende i krukor, amplar och rabatter.
Mest Nemesia (en för mig ny blomma), ska bli kul att prova. Men även Femtunga och småpetunia.
#3 Så där ja!
Kikade in i lådorna med vintersådder. Där har några små plantor tittat upp!
Spännande!
Har två lådor, en med Verbena och Riddarsporre samt en låda med två olika sorters tomater.

På tal om tomater...
... idag har jag smakat den första tomaten från plantorna i vårt vardagsrum. Den var inte riktigt mogen, men GOD!!!

2 kommentarer:

  1. Wow, det där ser riktigt härligt ut! Fint litet växthus och härligt med alla småplantor. Ha en fin torsdag! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Vad fint :) själv har jag ett furuskåp på balkongen som funkade bra som växthus...mina plantor är på g...och jag blev inspirerad av dina fina bilder! Kram

    SvaraRadera